Nasza specjalizacja

Strategia i rozwój

Każde zadanie doradcze rozpoczynamy od strategii organizacji. W jej świetle budujemy rozwiązania operacyjne, taktyki i programy odnoszące się do przedmiotu projektu. Rekomendujemy modyfikacje w strategii jeżeli wskazują na to wyniki naszych analiz. Budujemy akceptację i rozwiązania z wszystkimi kluczowymi interesariuszami w organizacji.
 
Nasze projekty najczęściej obejmują:
  • analizę strategiczną,
  • model biznesowy,
  • łańcuch wartości,
  • strukturę organizacyjną,
  • systemy informacyjne i decyzyjne,
  • narzędzia IT kontrolingu operacyjnego,
  • narzędzia i plan wdrożenia strategii rozwojowej.

Fuzje i przejęcia

Jako narzędzia zwiększania wartości przedsiębiorstw, fuzje i przejęcia bazują na zidentyfikowanych, zaplanowanych i wyliczonych synergiach strategicznych i operacyjnych.
 
Nasze projekty najczęściej obejmują:
  • analizę strategiczną,
  • analizę wykonalności i identyfikację synergii,
  • model finansowy,
  • model operacyjny,
  • model decyzyjny i kontroli efektów synergii,
  • narzędzia i plan wdrożenia,
  • zarządzanie projektem.

Zarządzanie efektywnością

Zarządzanie efektywnością przedsiębiorstwa realizowane jest na wszystkich poziomach organizacyjnych i we wszystkich obszarach funkcjonalnych. Wymaga ono identyfikacji najlepszych narzędzi realizacji założonych celów oraz ich kalibrowania w procesie ciągłego pomiaru i oceny.
 
W ramach projektów doskonalących w tym zakresie, odpowiadamy m. in. na pytania:
  • co należy robić i jak,
  • jaki jest związek pomiędzy działaniem i efektem,
  • jak mierzyć efekty w czasie rzeczywistym,
  • jak szybko reagować na odchylenia od planu.
 
Nasze projekty w tym zakresie najczęściej obejmują m. in.:
  • obszary sprzedaży, marketingu, obsługi klienta, logistyki, produkcji, zespoły projektowe,
  • projektowanie narzędzi pracy zwiększających jej efektywność,
  • doskonalenie procesów informacyjnych i decyzyjnych,
  • wdrażanie narzędzi IT do codziennej kontroli operacyjnej.

Kontrola operacyjna

Przykładamy ogromną wagę do kontroli operacyjnej, rozumianej jako narzędzie ciągłego doskonalenia i zwiększania efektywności organizacji. W myśl zasady, że nie można czymś zarządzać, jeżeli nie da się tego mierzyć, każdy nasz projekt doskonalący obejmuje wdrożenie systemu kontroli operacyjnej w formie narzędzia IT oraz jego integrację z procesami informacyjnymi i decyzyjnymi.
 
Factor Consulting oferuje rozwiązania systemowe i narzędzia IT w zakresie kontroli operacyjnej o skuteczności udowodnionej w wielu przedsiębiorstwach. W przeciwieństwie do wielu systemów informatycznych, Factor System:
  • nie powiela istniejących już w organizacjach systemów,
  • monitoruje kluczowe cele (finansowe i pozafinansowe) w trybie dziennym,
  • jest niezbędnym narzędziem codziennej pracy operacyjnej,
  • jest przyjazny dla użytkowników,
  • może być szybko wdrożony w każdym przedsiębiorstwie.

Zarządzanie zmianą

Wdrażanie zmiany w organizacji jest jednym z największych wyzwań dla menedżerów i zaangażowanych pracowników. Dotyczy to zarówno procesów reorganizacji naprawczej, jak i zmiany o charakterze rozwojowym i doskonalącym.
 
Doświadczenia wyniesione z dużych i wieloaspektowych projektów zmian, pozwoliły Factor Consulting na wypracowanie i wielokrotne przetestowanie z sukcesem autorskich narzędzi w zakresie:
  • przygotowania i organizacji procesu zmiany,
  • zapewnienia skuteczności i trwałości zmiany,
  • budowania wsparcia interesariuszy,
  • wdrażania i monitorowania efektywności rozwiązań.

Badania i analizy

Wspieramy i promujemy procesy decyzyjne wspierane przez zobiektywizowane dane (data-driven decision making). Wspieramy sesje strategiczne, projekty wdrożeniowe, badawczo-rozwojowe i systemy zarządzania efektywnością organizacyjną, metodami i narzędziami gromadzenia, przetwarzania i raportowania danych na potrzeby podejmowania decyzji.
 
Automatyzujemy procesy decyzyjne, dostarczamy dla nich zindywidualizowanych danych i twardych dowodów.
 
Oszczędzamy czas menedżerów.